Jakelusuora Oy

Suora nostatti Vaasassa avajaisryntäyksen

Bilteman Vaasan myymälän avajaispäivä oli torstai, ja sopivasti edellisenä viikonloppuna jaettu osoitteeton suora herätti suuren kiinnostuksen. Avajaistarjousten huikeina vetonauloina olivat polkupyörät, jotka aiheuttivat suoranaisen ryntäyksen. Suoramainosten määrä oli noin 70 000 kappaletta.

Kaikki tarjouslehtisessä olleet tuotteet menivät erinomaisesti. Pyörät loppuivat heti. Asiakaspettymyksiä lieventääksemme pystyimme onneksi myös lisäämään edullisten pyörien valikoimaa koko avajaisviikonlopun ajaksi  - Jan Boström, tavaratalojohtaja.

Biltema kasvaa kivijalassa 

Biltema uskoo painotuotteen voimaan. Katalogi jaetaan koteihin valtakunnallisena jättijakeluna ja taktiset suorat toteutetaan osoitteettomina ja yhteistyökumppanina niissä on Suomen Suoramainonta. Katalogit ja taktiset suorat ovat Biltemalle tärkeitä markkinointivälineitä.

Paljon puhutaan netin kasvusta, mutta me kasvatamme jatkuvasti myös kivijalkamyyntiä. Tuotevalikoimassamme on tällä hetkellä yli 18 000 nimikettä ja niiden joukossa on runsaasti sellaisia tuotealoja, kuten esimerkiksi veneily ja kalastus, jotka varmasti ovat tärkeitä vaasalaisille. Uskon, että vaasalaiset löytävät meidät nopeasti, sillä Bilteman yleinen tunnettuus on hyvä. Jo 1980-luvulla tunnettuusluvuksemme mitattiin 98 prosenttia. Avajaishoukuttimena olleet polkupyörät ovat yksi merkittävimmistä tuotteista, sillä Biltema on kappalemääräisesti suurin pyörien myyjä koko Pohjoismaissa. Niiden menekki oli odotettu. Suora todellakin toimi!   -Tommy Dolivo, toimitusjohtaja, Biltema

Painotuote on yhä ylivoimainen

Valttinamme on kustannustehokkuus ja hyvä paikallistuntemus, mikä mahdollistaa tarkan kohdistamisen toivotuille asiakasryhmille. Tässä tapauksessa valitsimme avajaisten vuoksi laajan jakelun, mikä oli kappalemäärältään noin 15 000 enemmän, kuin on Vaasan alueen perusjakelu.

Kampanja toteutettiin Valmissuora-palveluna, jossa huolehdimme valmiin painomateriaalin saatuamme painamisen sekä jakelun kotitalouksiin.  -Henri Berglund, SSM:n Pohjanmaan alueen vastaava yhteyshenkilö.

Painopuolen yhteistyökumppanina Bilteman avajaissuorassa oli vaasalainen UPC. Avajaiset sujuivat erinomaisesti ja asiakasvirrat ovat pysyneet hyvinä sen jälkeenkin. Tätä auttoi varmasti se, että pian avajaisten jälkeen postiluukusta tipahti myös katalogi, joka jatkoi avajaisesitteen vaikutusta.  - Jan Boström, tavaratalojohtaja