Jakelusuora Oy

Hyvä suunnittelu parantaa osumatarkkuutta ja lisää tehoa

Tärkeää tietoa jakelualue ja kohderyhmäsuunnittelusta

  • Kohderyhmän valinta on aina tärkeä päätös joka, vaikuttaa ratkaisevasti kampanjatoimenpiteistä saatavaan tehoon ja  hyötyyn
  • SSM:n asiakasyhteyshenkilöillä on pitkäaikainen kokemus ja hyvä asiantuntemus, jota kannattaa kokeneemmankin mainonnan ammattilaisen hyödyntää 
  • Annamme mielellämme arvokkaita vinkkejä esimerkiksi paikallisesta näkökulmasta kampanjasi onnistumiseksi
  • Saat tietoa myymäläkohtaisesti potentiaalisimmista jakelualueista niin lähialueelta, kuin koko asiointialueeltakin, vaikkapa hyvät kulkuyhteydet huomioiden
  • Myös verkkokauppa-asiakas saa tietoa pääkohderyhmästä kuluttajista, joille netin käyttö on aktiivista ja monipuolista sekä joiden ostaminen on impulsiivista.

Kohderyhmän valinta

Oikein valittu kohderyhmä on onnistuneen kampanjan perusedellytys. Valittavissasi on eri vaihtoehtoja, joista tässä lyhyesti:

  • Asumismuodon mukaan: pientaloasunnot ja/tai kerrostaloasunnot
  • Sosioekonominen kohdistus: esim. lapsiperheet, eläkeläiset, varakkaat, jne.
  • Asuinalueen mukaan: kortteli, postinumero, kaupunginosa, taajama, kunta, lääni, myyntialue, jne.
  • Ostokäyttäytymisluokituksen mukaan
  • Tehdyn kampanja-analyysin perusteella
  • Atlas Planner asiakkaana esim. brändipreferointitiedon avulla. 

Ulkoisten rekistereiden hyödyntäminen jakelualuevalinnassa

  • Voit hyödyntää käytössämme olevia ulkoisia tietolähteitä, perustilastoja ja myös valmista kuluttajasegmentointitietoa, jos tilanne sitä vaatii. Osoitteeton suorajakelu voidaan kohdistaa tapauskohtaisesti hyvinkin tarkasti faktoihin perustuen.
  • Voit hyödyntää oman kassajärjestelmäsi jo sisältämää arvokasta asiakastietoa teettämällä TEHO-asiakasanalyysin. Analyysi selvittää yrityksesi nykyisen asiakkaiden ja myynnin jakauman; tunnistaa potentiaalisimmat, kannattavimmat sekä heikoimmin menestyneet myyntialueet.

Käytätkö työssäsi TNS Mediaplänneriä?

Median ammattilaiset mm plänneriasiakkaana voivat myös visualisoida kohderyhmiä edelleen SSM:n tarjoamassa verkkopalvelussa. Kuluttajabrändin kohdentamisen apuna toimii TNS Gallupin Atlas-tietokanta, jonka avulla voidaan hakea tiettyä brändiä preferoivat kohderyhmät. Kysy lisää!